Звіт директора Могутненського НВК



ЗВІТ
директора
Могутненського НВК І-ІІІ ступенів Красіліч Зої Андріївни
перед педагогічним, учнівським та батьківським колективами та перед громадськістю за 2020-2021 навчальний рік

ВСТУП
Згідно наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 р. № 178 «Про затвердження примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю», відповідно до Положення про загальноосвітній навчальний заклад керівник навчального закладу має щороку звітувати про свою діяльність на загальних зборах педагогічного колективу, батьківського комітету, ради та громадськості.
Моя діяльність, як директора, здійснювалась у відповідності до Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту» та була спрямована на виконання Національної доктрини розвитку освіти України у ХХІ столітті, Закону України «Про національну програму інформатизації», Постанов Уряду України, нормативно-інструктивних документів Міністерства освіти і науки України та місцевих органів управління освітою, на реалізацію регіональних та районних програм, оптимізацію мережі і розвиток закладу, створення умов для навчання і виховання учнів, праці педагогічних працівників, впровадження нових освітніх технологій, розвиток здібностей дітей та підлітків; виконання програми «Вчитель», районної та шкільної програм «Обдарована молодь».
Мною, як керівником навчального закладу, здійснювався контроль та створювалися умови для виконанням робочого навчального плану 2020-2021 навчального року, річного плану роботи школи та Концепції розвитку школи до 2021 року.
Основна мета моєї діяльності, як керівника, у 2020-2021 навчальному році:
· створення умов для навчання учнів школи, забезпечення реалізації прав громадян на здобуття повної загальної середньої освіти в умовах школи І-ІІІ ступенів.
· вдосконалення педагогічної системи школи відповідно до запитів батьків і учнів.
· забезпечення функціонування та розвитку школи, підвищення якості освіти та ефективності виховання і розвитку учнів.
Для реалізації поставленої мети були вирішенні наступні завдання:
1.                    Підвищення рівня організації навчально-виховного процесу у навчальному закладі.
2.                    Забезпечення обов’язкової загальної середньої освіти.
3.                    Створення умов для варіативності навчання та вжиті заходи щодо упровадження інноваційних педагогічних технологій у навчальний процес.
4.                    Соціальний захист та робота щодо збереження і зміцнення здоров’я учасників навчально-виховного процесу.
5.                    Організація різних форм позаурочної навчально-виховної роботи.
6.                    Робота щодо забезпечення школи кваліфікованими педагогічними кадрами.
7.                    Залучення педагогічної та батьківської громадськості навчального закладу до управління його діяльністю.
8.                    Робота із звернень громадян з питань діяльності навчального закладу.
9.                    Робота у мікрорайоні школи.
10.               Заходи щодо зміцнення та модернізації матеріально-технічної бази школи.
Підвищення рівня організації навчально-виховного процесу у навчальному закладі.
Порівняно з 2019-2020 навчальним роком мережа класів школи у 2020-20й21 навчальному році не змінилась, кількість учнів у школі збільшилась. На кінець 2020-2021 року статистика руху учнів по школі показала, що вибуло за навчальний рік 2 учні та  прибуло 3. Середня наповнюваність класів на кінець навчального року:
· початкова школа – 8
· середня школа – 8
· старша школа - 8
· по школі – 8
Забезпечення обов’язкової загальної середньої освіти.
Особисто мною контролюється працевлаштування випускників, у 2020-2021 навчальному році школу закінчили та одержали свідоцтво про базову загальну середню освіту 6 випускників, з них звичайного зразка – 6 учнів.
Велику увагу у школі приділялось виконанню «Інструкції з обліку дітей і підлітків»:
· перевірено списки дітей мікрорайону віком від 6 до 18 років – відповідальний Заїка О.Г.
· ведеться облік відвідування учнями школи,
· проводяться індивідуальні профілактичні бесіди з учнями, які пропустили заняття без поважних причин більш ніж 10 днів та їх батьками.
Дітей, які неохоплені навчанням немає. Протягом 2020-2021 навчального був 1 учень 2 класу забезпечений інклюзивним навчанням.
Створення умов для варіативності навчання та вжиті заходи щодо упровадження інноваційних педагогічних технологій у навчальний процес.
Колектив школи бачить свою місію у виконанні соціального замовлення у створенні умов для розвитку і самореалізації кожної особистості як громадянина України – патріота своєї держави, який усвідомлює свою належність до сучасної світової цивілізації, чітко орієнтується в сучасних реаліях і перспективах, підготовлений до життя і праці у ХХІ столітті.
Могутненський НВК  І-ІІІ ступенів здійснює свою діяльність на підставі Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту»,з урахуванням вимог Концепції профільного навчання у старшій школі, Положення про загальноосвітній навчальний заклад, власного Статуту, забезпечує одержання учнями загальної середньої освіти на рівні Державних стандартів початкової загальної освіти, базової і повної загальної середньої освіти.
Згідно зі Статутом заклад освіти має таку структуру: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів– 10 класів, 77 учень.
Мова навчання – українська.
Робочий навчальний план закладу на 2020-2021 навчальний рік складено на підставі рекомендацій Міністерства освіти і науки України згідно листа МОН України від 20.05.13 № 1/9-349 «Про навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів та структуру 2020-2021 навчального року».
ІІ. Порядок вивчення окремих навчальних предметів
Методологічною основою загальної середньої освіти є пріоритет загальнолюдських і національних цінностей, переорієнтація навчально-виховного процесу на особистість дитини. Особлива увага має приділятись вивченню учнями української мови,  історії та культури, опануванню двох  іноземних мов, комп’ютерною грамотністю. Іноземна мова ( англійська мова) буде вивчатися з першого класу. За заявами батьків друга іноземна мова ( німецька) буде вивчатися з 5 класу
Всі навчальні програми, що використовуються в навчально-виховному процесі мають гриф Міністерства.
Соціальний захист та р.обота щодо збереження і зміцнення здоров’я учасників навчально-виховного процесу
Протягом 2020-2021 навчального року систематично проводилась робота щодо формування основ здорового способу життя, профілактики шкідливих звичок, профілактики ВІЛ-СНІДу, попередження дитячого травматизму.
Протягом року проводився моніторинг стану фізичного здоров'я дітей:
· Спецмедгрупа – 0
· Звільнених від фізкультури – 2
Велику увагу в школі приділялось соціальній роботі з учнями.
В 2020-2021 навчальному році поновлено соціальний паспорт школи. Дітям пільгових категорій приділялась особлива увага. В 2020-2021 навчальному році жодного з батьків не було притягнуто до відповідальності. З метою попередження таких випадків класними керівниками постійно проводиться моніторинг відвідування, бесіди з учнями та батьками. Щодо відвідування учнями школи, то пропуски зустрічалися частіше серед учнів 8-9 класу, але з поважних причин. Учні молодших класів мали пропуски лише через хворобу. 
У школі систематично проводились загальношкільні та класні батьківські збори, класні керівники відвідували учнів вдома, проводили індивідуальні бесіди з невстигаючими та учнями проблемного виховання.
Охоплення учнів школи гарячим харчуванням
Аналізуючи роботу школи щодо охоплення учнів гарячим харчуванням, слід зазначити, що школа керується нормативно-правовими актами України, що регулюють питання стосовно харчування дітей. Учні 1-4 класів забезпечуються безкоштовним одноразовим обов’язковим гарячим харчуванням.
Харчування в школі здійснюється за рахунок батьків, спонсорської допомоги.
Протягом 2020-2021  навчального року безкоштовним гарячим харчуванням були забезпечені учні 1-4 класів в кількості 31 учень та 18 учнів 5-11 класів.
Санітарний стан їдальні, обідньої зали, посуду та кухонного інвентарю в задовільному стані. Плануючи роботу школи на 2020-2021 навчальний рік слід посилити контроль за дотриманням норм харчування учнів початкової школи та учнів пільгового контингенту та додержанням циклічного меню. Більш активно залучати до контролю батьківську громадськість. Санаторно-курортним лікуванням не було охоплено працівників школи. Протягом звітного періоду травматизму серед учнів та працівників  школи в навчально-виховному процесі  не було.

Організація різних форм позаурочної навчально-виховної роботи

Мною приділялася увага до максимального залучення учнів школи до участі у позаурочній навчально-виховній роботі. В 2020-2021 навчальному році в школі велась гурткова робота.Методична робота в школі спрямована на удосконалення системи роботи з підвищення професійної майстерності педагогічних працівників, активізації їх творчого потенціалу, формування здатності до швидкої адаптації в зв'язку з переходом на новий зміст і 11 – річний термін навчання. Головні зусилля було зосереджено на надання реальної, дієвої допомоги педагогічним працівникам, особливо молодим, у підвищенні їхньої професійної майстерності,створенні творчої атмосфери, що сприяла оптимізації навчально – виховного процесу в школі. Рівень педагогічної майстерності протягом року зріс. На початку року була створена методична рада школи. Проводилися засідання, де обговорювалися питання: організації та проведення контрольних зрізів знань, семінарів, підготовки до участі у педагогічній виставці, педагогічних читаннях. В цілому рівень педагогічної майстерності вчителів помітно виріс. Робота над проблемою активізувала форми методичної підготовки кожного вчителя підняла на більш високий рівень його теоретичну підготовку, надала чіткості і цілеспрямованості практичним заходам з різними категоріями вчителів. В процесі роботи над методичною проблемою виникли творчі об'єднання вчителів: творча група, психолого-педагогічпий семінар та школа молодого вчителя
Належна робота здійснюється в напрямку підвищення фахової майстерності вчителів у ході курсової перепідготовки. План курсової перепідготовки виконано в повному обсязі. Аналіз підсумків навчального року дає підстави зробити висновок, що, порівняно з минулим навчальним роком, зріс рівень фахової майстерності педагогів, педагогічний колектив школи в процесі своєї діяльності реалізував мету виховання, навчання та розвитку учнів, поставлену на початку навчального року.
Нові форми методичної роботи дозволили більшості учителів усвідомити необхідність перебудувати свою роботу у режимі розвитку, в напрямку оволодіння новими прийомами, методами, засобами, технологіями, системи навчання, виховання і розвитку дітей. Головним завданням педагогічного колективу нашої школи є піднесення особистості, спрямоване на розкриття природних здібностей, розвиток інтелекту та формування духовності учнів. Всі заходи, розроблені річним планом, спрямовані на забезпечені ефективності та результативності навчально - виховного процесу.
З метою організації диференційованої та індивідуальної роботи з педагогічними кадрами, щороку проводиться діагностування.
Серед проблем, які не до кінця вирішені у школі, є : недостатня робота окремих учителів з підготовки та залучення учнів до олімпіад, конкурсів, написання наукових робіт в рамках МАН; слабка індивідуальна виховна робота з школярами, які пропускають уроки, запізнюються на заняття, допускають грубість у спілкуванні з однокласниками і вчителями, мають шкідливі звички; вимагає вдосконалення та систематичності робота класних керівників з класом; робота по прищепленню навичок здорового способу життя ; слабка матеріальна база для проведення уроків фізичної культури: необхідність капітального ремонту системи опалення.
Завдяки бюджетним надходженням  вдалося перекрити дах,  відремонтувати кімнату 1 класу, підготувати його до нового навчального року.
З метою досягнення кращих результатів у навчально—виховній роботі та зміцнення матеріальної бази, налагоджено тісну співпрацю педагогічного, учнівською і батьківського комітетів, піклувальної ради школи.
З метою подальшого удосконалення роботи педагогічними працівниками школи, підвищення рівня методичної роботи колектив школи буде продовжувати працювати в 2020-2021 навчальному році.
В 2020-2021 навчальному році педагогічний колектив свою роботу направлятиме на:
· підвищення всього навчально-виховного процесу, насамперед уроку;
· забезпечення високого рівня засвоєння учнями основ наук на основі впровадження окремих форм і методів навчання і виховання, використання досягнень передового педагогічного досвіду і педагогічної науки;
· активізувати роль учнівського самоврядування;
· впровадження в практику інтерактивних форм і методів навчання;
· максимально враховувати індивідуальні особливості учнів;
· поєднуватиме зусилля школи, сім'ї та громадськості в процес навчання та виховання.
Робота щодо забезпечення навчального закладу кваліфікованими педагогічними кадрами. Залучення педагогічної та батьківської громадськості навчального закладу до управління його діяльністю; співпраця з громадськими організаціями
Як директор школи, я очолюю педагогічну раду, атестаційну комісію школи, беру активну участь у роботі Ради школи, сприяю активізації батьківського комітету школи. Протягом 2020-2021 навчального року представники ради школи залучалися до роботи педагогічної ради школи, брали участь в атестації педагогічних працівників, представники батьківської громадськості є активними учасниками загальношкільних свят, виховних заходів.

Робота із звернень громадян з питань діяльності навчального закладу
Відповідно до функціональних обов’язків ведення діловодства та відповідальність за збереження документів зі звернення громадян покладається на директора школи. Директор школи здійснює прийом громадян два рази на тиждень у середу та п’ятницю з 09.00 до 16.00, години прийому вказані на табличці дверей кабінету директора школи. Контроль за дотриманням законодавства про звернення громадян здійснюю я особисто.
Графік прийому громадян встановлюється на початок навчального року: доводиться до відома громадян (батьків учнів) на батьківських зборах в вересні місяці.
Ведеться журнал реєстрації, пропозиції, заяв та скарг громадян.
Питання про роботу за зверненнями громадян за рік висвітлюється у звітуванні директора школи перед колективом та громадськістю.
Терміни розгляду звернень громадян дотримуються згідно ст. 20 Закону України «Про звернення громадян». Графік прийому доведено до відома громадян.

Робота у мікрорайоні
Школа – є центром виховної роботи у мікрорайоні, тому протягом звітного періоду зверталася увага на дотримання санітарно-гігієнічних умов у приміщеннях закладу та утримання території школи у належному стані створення належних умов для відпочинку та занять спортом на шкільному спортивному майданчику, де перебуває після навчального процесу та під час вихідних днів значна кількість мешканців мікрорайону.
Велика увага приділяється роботі з людьми похилого віку, з ветеранами Великої Вітчизняної війни, які запрошуються на загальношкільні свята.

Заходи щодо зміцнення та модернізації матеріально-технічної бази школи
У школі продовжується художнє оформлення шкільного приміщення із залученням батьків учнів школи;, школа підключена до швидкісної мережі Інтернет та користується електронною поштою.
В повному обсязі заповнена база даних, оформлено шкільний сайт.
Але поряд з досягненнями в школі є ряд нерозв’язаних задач:
потребує капітального ремонту спортивний майданчик.
Виходячи з вищезазначеного, педагогічний колектив школи планує продовжити роботу по удосконаленню форм і методів роботи на уроках, використовуючи сучасні інноваційні технології, вивчаючи індивідуальні здібності та особливості кожного учня, керуючись Законами України та регіональними програмами, продовжувати роботу по матеріально-технічному забезпеченню навчально-виховного процесу у школі, інформатизації викладання навчальних предметів. 

Немає коментарів:

Дописати коментар